更新日 2025.05.02 | 02 May 2025
現在は展示していません

現在は展示していません。
Honoré Daumier
Marseille, 1808 - Valmondois, 1879
『シルエット』:(7)フェリックスの店の常連客 パリはいまや文化、芸術、小さな焼き菓子の中心地である。ガレットの愛好は熱狂的なものとなった。菓子職人がそこここに溢れ、パリはおそらく現在、世界でもっともブリオシュが作られている都市であろう <PROFILES>: (7) THE FREQUENTER OF FÉLIX'S SHOP: Paris is at once the centre of civilisation, of the fine arts and of small pies; the love of the galette is pushed to fanaticism. Pastry cooks abound here, and today Paris is perhaps the city in the world where most brioches are made.
制作年 | 1841年 |
---|---|
材質・技法・形状 | リトグラフ |
寸法(cm) | 17.9 x 21.6 |
署名・年記 | 石版左下に署名: h. D. |
Standard ref. | Delteil 856 (ii/ii), Tobu II-293 |
分類 | 版画 |
所蔵番号 | G.2000-1006 |
来歴
ピーター・モース;東武美術館; Purchased by the NMWA, 2001.
文献歴
- 2002
- 国立西洋美術館年報. No. 35 (Apr. 2000-Mar. 2001), 2002, 高橋明也. 新収作品. pp. 14-15, 新収作品一覧. p. 93.

Currently not on display
<PROFILES>: (7) THE FREQUENTER OF FÉLIX'S SHOP: Paris is at once the centre of civilisation, of the fine arts and of small pies; the love of the galette is pushed to fanaticism. Pastry cooks abound here, and today Paris is perhaps the city in the world where most brioches are made.
Date | 1841 |
---|---|
Materials and Techniques | lithograph |
Size(cm) | 17.9 x 21.6 |
Inscriptions | Signed on the stone lower left: h. D.; Unnumbered on the stone |
Standard ref. | Delteil 856 (ii/ii), Tobu II-293 |
Category | Prints |
Collection Number | G.2000-1006 |
Provenance
Peter Morse; Tobu Museum of Art (Tobu Railway Company); Purchased by the NMWA, 2001.
Bibliography
- 2002
- Annual Bulletin of the National Museum of Western Art. No. 35 (Apr. 2000-Mar. 2001), 2002, Takahashi, Akiya. New Acquisitions. pp. 14-15, List of New Acquisitions. p. 93.