更新日 2019.12.11 | 11 December 2019

現在は展示していません

オノレ・ドーミエ[マルセイユ, 1808年 - ヴァルモンドワ, 1879年]

『シルエット』:(7)フェリックスの店の常連客 パリはいまや文化、芸術、小さな焼き菓子の中心地である。ガレットの愛好は熱狂的なものとなった。菓子職人がそこここに溢れ、パリはおそらく現在、世界でもっともブリオシュが作られている都市であろう

制作年1841年
材質・技法・形状リトグラフ
寸法(cm)17.9 x 21.6
署名・年記石版左下に署名: h. D.
Standard ref.Delteil 856 (ii/ii), Tobu II-293
分類版画
所蔵番号G.2000-1006
『シルエット』:(7)フェリックスの店の常連客 パリはいまや文化、芸術、小さな焼き菓子の中心地である。ガレットの愛好は熱狂的なものとなった。菓子職人がそこここに溢れ、パリはおそらく現在、世界でもっともブリオシュが作られている都市であろう <PROFILES>: (7) THE FREQUENTER OF FÉLIX'S SHOP: Paris is at once the centre of civilisation, of the fine arts and of small pies; the love of the galette is pushed to fanaticism. Pastry cooks abound here, and today Paris is perhaps the city in the world where most brioches are made.

来歴

ピーター・モース;東武美術館; Purchased by the NMWA, 2001.

文献歴

2002
国立西洋美術館年報. No. 35 (Apr. 2000-Mar. 2001), 2002, 高橋明也. 新収作品. pp. 14-15, 新収作品一覧. p. 93.

Page top

Honoré Daumier [Marseille, 1808 - Valmondois, 1879]

<PROFILES>: (7) THE FREQUENTER OF FÉLIX'S SHOP: Paris is at once the centre of civilisation, of the fine arts and of small pies; the love of the galette is pushed to fanaticism. Pastry cooks abound here, and today Paris is perhaps the city in the world where most brioches are made.

Date1841
Materials/Techniqueslithograph
Size (cm)17.9 x 21.6
InscriptionsSigned on the stone lower left: h. D.; Unnumbered on the stone
Standard ref.Delteil 856 (ii/ii), Tobu II-293
CategoryPrints
Collection NumberG.2000-1006
<PROFILES>: (7) THE FREQUENTER OF FÉLIX'S SHOP: Paris is at once the centre of civilisation, of the fine arts and of small pies; the love of the galette is pushed to fanaticism. Pastry cooks abound here, and today Paris is perhaps the city in the world where most brioches are made.

Provenance

Peter Morse; Tobu Museum of Art (Tobu Railway Company); Purchased by the NMWA, 2001.

Bibliography

2002
Annual Bulletin of the National Museum of Western Art. No. 35 (Apr. 2000-Mar. 2001), 2002, Takahashi, Akiya. New Acquisitions. pp. 14-15, List of New Acquisitions. p. 93.

Page top